Beszéltünk már arról korábban, hogy a marketing nem feltétlenül drága. Nem csak akkor van ez így, ha olcsó online felületeket használsz - "hagyományos" reklámozásra sem kell feltétlenül inget-gatyát elkölteni.
Célunk, hogy bemutassuk, egy kis kreativitással bármilyen termék vagy szolgáltatás nagyszerűen reklámozható bankrobbantás nélkül is. Alább 15 példát gyűjtöttünk össze szerte a netről gerillamerkatinges megoldásokra. Vannak olyanok, melyeket világmárkák indítottak, vannak, amelyeket helyi vállalkozások, közülük nem eggyel talán már találkoztatok is korábban. A közös bennük, hogy szokatlanok, éppen ezért figyelemfelkeltőek, mégsem kellett hozzájuk egy monstre marketinggépezet - még ha állt is mögöttük alkalomadtán.
1. Szórólap? Az csak spam.
A legtöbb szórólapot még azok is egyenesen a kukába továbbítják, akik vadásszák az akciókat. A legtöbben még azt sem nézik meg, kitől-mitől jött, ami nem levél, az spam.
Az alábbi megoldás azonban eléggé kreatív ahhoz, hogy szinte mindenki legalábbis megnézze a szórólapot - persze, bele kell fektetni a kopogás/csengetés hatalmas energiáját, de talán megéri, ha az elérésedet nagyságrendekkel növelheted így.
2. Az igazi férfi csak egy kört megy vásárlás után.
Említettük már korábban, hogy az egyik kifejezetten olcsó megoldás a saját kreatív reklámanyagok gyártása. Szórólapok vagy kiragasztott cédulák helyett gondolj újra inkább valami jól megszokottat!
3. Még nem is gonolsz ránk, már kezedbe adjuk a korsót.
Bármilyen vandéglátó-egység számára nagyszerűen felhasználható ötlet, amihez minimális felületet kell csak igénybevenni néhány jól frekventált helyen. (Ez esetben persze egy sörmárka brandépítéséről van szó, de helyi szinten is nagyszerűen használható.)
4. Vészkijárat, de hol a vész?
Az AXE kampányaiban visszatérő motívum a férfiakat üldöző nősereg - ez esetben pedig valami olyan alakítottak reklámmá, amivel lépten-nyomon találkozhatunk: a vészkijárat-táblákat. Néhány matricánál ehhez sem kell nagyobb befektetés.
5. Már hogyne segítenénk költözni!
Ingyen osztogatnál valamit? Lehet az a legegyszerűbb használati tárgy is - akár költözéshez való doboz. Ha vagy elég kreatív ahhoz, hogy újragondold, nyert ügyed van.
6. Ébresztő!
Egyszerű, zseniális.
7. Részletekért...
Ahhoz képest, hogy egy fényképezőgépet népszerűsít, ezt a reklámot bárki otthon is elkészítheti egy kis kézügyességgel.
8. A QR-kód uncsi...
...és attól még, ha telematricázod vele a várost, nem sokaknak kedvük felkeresni. Hacsak nem bolondítod meg egy kicsit a koncepciót.
9. Szórólap a szélvédőn? Na ne.
Persze, spam, sőt, még kifejezetten idegesítő is - ki örülne annak, amikor az ablaktörlő alatt fél óra parkolás után öt vízvezetékszerelő kínálja szolgáltatásait?
Hát, örülni elsőre éppen ennek a reklámnak sem örülhettek a tulajok - de az biztos, hogy maradandó nyomot hagyott bennük a golfkulb szóróanyaga.
10. Fogászatot kreatívan?
Általában a legunalmasabbnak gondolt szolgáltatásokat lehet a legkreatívabban hirdetni. Éppen azért, mert ami hétköznapi, azt könnyű feldobni. Ez érvényes a "letépkedős" szórólapra is - ennél figyelemfelkeltőbb párforintos hirdetés aligha kell.
11. Ingyen semmit!
Hát nem volna jó végtelen mennyiségben ingyen adni valamit?
12. Fő a hajlékonyság
És az, hogy megtaláld a megfelelő reklámhelyet, hogy azonnal összekapcsolhasd a szolgáltatással.
13. Egy számla is lehet kedves
A nyugtát igen kevesen olvassák át, de semmibe sem kerül egy kicsit egyedivé tenni - ráadásul garantáltan hamar híre megy egy ilyen fogásnak.
Persze, ha tényleg felszámolsz egy jelképes levonást, mindjárt többen ellenőrzik majd, miért is kellett kevesebbet fizetniük pár forinttal.
14. Használd a járdát
A kép a taposóaknákkal teleszórt háborús övezetkre hívja fel a figyelmet, nagyon jó társítással. Egyben remek példája annak, hogy egy krétánál és az asztfaltnál néha nem is kell több, hogy felkeltsd valaki figyelmét.
15. Fussatok bolondok!
Fölösleges kommentálni, egyszerűségében nagyszerű a Nike kampánya.
Érdekelnek még a kreatív marketinges megoldások? Akkor kövess minket (katt a jobb felső sarokba), vagy lájkolj Facebookon!