Te képes lennél homokot eladni a sivatagban?

2015. július 27. 14:16 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_13_1_res.jpgRégi szólásmondás, hogy az az igazán jó kereskedő, aki képes homokot eladni a sivatagban. Az ausztrálok eszerint piszok jó kereskedők, ugyanis pontosan ezt teszik.

Hogy mi a sztori? Nos, az ausztrálok homokot exportálnak Szaúd-Arábiába. Abban az országba, amelynek területe 95 százalékát mellesleg homok borítja. A szaúdiak ugyanakkor nem őrültek, nagyon is jó okuk van rá, hogy homokot vásároljanak. Az ország olajbevételeinek köszönhetően virágzó gazdasággal bír, amelyben egyre nagyobb szerepet kapnak a komoly technológiai folyamatok – így például a homokfúvás is.

Tovább
Szólj hozzá!

Kék vagy barna Han Solo kabátja?

2015. július 19. 09:00 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_12_1.jpgEmlékeztek ugye a ruhára, ami kék-fekete-fehér-arany illúziójával kergette az őrületbe a teljes internetet? Nyugi, nem erről fogunk megint írni.

Az illúzió annyira késhegyre menő vitákat váltott ki, hogy pillanatok alatt meghódította a közösségi médiát, a blogokat, mikroblogokat - magára valamit is adó médium nem maradt ki az őrületből, még a komolyabb portálok is szenteltek neki néhány posztot.

Tovább
1 komment

Hogyan teheted egységessé Facebook-oldalad?

2015. július 17. 07:55 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_11_1.jpgHa hatékonyan akarsz kommunikálni Facebook-oldaladon, egységes tartalomra lesz szükséged - vagyis rendszeresen megjelenő, témában és hangvételben nem túlságosan eltérő posztokra.

Ahhoz, hogy kialakíts egy jó kommunikációs csatornát, nem kell órákat töltened az oldallal, mindössze némi tervezésre van szükséged.

A legpraktikusabb megoldás általában az, hogyha körülbelül egy hétre előre eltervezed, mit fogsz posztolni - akár előre meg is írhatod a posztokat, időzítheted őket, így a későbbiekben már csak a visszajelzésekkel, kommentekkel kell (és valóban kell) foglalkoznod.

A rendszeresség fontos – naponta egy-két poszt bőven elegendő, ha jó tartalmat teszel közzé (erről később), amelyeket lehetőleg ugyanabban a néhány órás intervallumban tegyél közzé. Oldalad adatai között láthatod, mikor a legaktívabbak lájkolóid, mikor vannak online, és persze némi adatelemzéssel azt is kiderítheted, van-e különbség a különböző tartalmak sikeressége között attól függően, mikor teszed közzé azokat.

A Facebook alapból rengeteg adatot bocsájt a rendelkezésedre ingyen, így fontos, hogy ezeket megtanuld értelmezni. Tanulj belőlük, vezess statisztikákat, ha kell, mert a visszajelzések számszerűsítésével nagyon hatékonyan finomíthatod stratégiádat.

A hangvételről: döntsd el már az elején, hogyan akarsz kommunikálni közönségeddel. Mivel egy közösségi oldalról beszélünk, a legtöbben a közvetlen, személyes hangvételt választják, ehhez pedig nem árt, ha az oldalnak van néhány valódi arca is: olyan felhasználók, akiket a közönség az oldal adminisztrátoraiként ismer, hozzájuk valódi személyt tud kapcsolni. A posztokban, kommentekre adott válaszokban nyugodtan tegeződhetsz. A személyessé tett kommunikáció azt is jelenti, hogy lájkolóidat jobban elkötelezheted.

Persze ettől függetlenül ez nem mindig célravezető – maradhatsz a kicsit távolságtartóbb, hivatalosabb hangnemnél is, ha marketingkommunikációd így marad egységes. Soha ne csak az adott csatornát vedd figyelembe, minden platformon igyekezz fenntartani az egységet! Ha hírleveleidben „haverkodós” hangnemben kommunikálsz, a Facebookon ne kezd el hidegen magázódni a felhasználókkal.

Hogy milyen tartalmakat és hogyan válassz, arról hamarosan egy külön posztban írunk. Ideillik azonban a figyelmeztetés, hogy e téren is fenn kell tartanod az egységet. Nem feltétlen típusban – minél változatosabb tartalmakat teszel közzé (képet, videót, hivatkozást vagy egyszerű posztot) annál nagyobb az esélyed arra, hogy eléred közönséged különféle csoportjait.

Milyenségben, minőségben azonban fenn kell tartanod az egységet: ne posztolj egyik nap cicás képeket (vagy inkább soha), a másik nap pedig saját készítésű szakmai anyagokat. Van, akinek ez működik: ezerből egy, aki úgy építette fel a brandjét, hogy a céges Facebook-oldalon egyaránt helye van a saját macskáról készült fényképnek (valamilyen releváns szöveggel azért) és a 40 oldalas keményen szakmai e-könyvnek. De ahhoz, hogy ilyen szintre juss, komoly és következetes építkezés szükséges.

Tartsd tehát szem előtt azt, hogy felhasználóid akkor fognak emlékezni rád, ha egyszerre adsz valami állandót és egyedit: értékes tartalmakat olyan köntösbe csomagolva, amelyről első látásra felismerik a stílusodat, ha rendszeresen találkoznak veled.

Szólj hozzá!

A marketing "hetes szabálya"

2015. július 06. 09:49 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_10_1.jpgA hetes szabály története az 1930-as években kezdődik, de az eltelt évtizedek sem tették kevésbé értékessé: a marketingpszichológia egy általános érvényű szabályáról beszélünk, amire neked is oda kell figyelned.

Tehát, mit vettek észre a múlt század értékesítői? Azt, hogy a vásárlások körülbelül 80 százaléka akkor történik, amikor a vásárló hetedszer kerül kapcsolatba a termékkel. Erre akkor jöttek rá, amikor azt vizsgálták, hogyan vehetőek rá az emberek, hogy elhagyják otthonaikat és ellátogassanak egy moziba.

A hetes szabály természetesen nincs kőbe vésve, ám jó közelítés ad, mely révén megérthetjük, mekkora szerepe van egy brand láthatóságának.

Tovább
Szólj hozzá!

Mi haszna a kommentelésnek a marketingben?

2015. július 04. 16:32 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_09_1.jpgAz online marketing ezer és egy lehetőséget kínál arra, hogy észrevétesd magad, egyszerre mindet kihasználni azonban, ha egyszerű és olcsó megoldásokban gondolkodsz lehetetlen. Tehát kezdésnek olyan stratégiát kell kitalálnod, amelynek megvalósítására nem kell túl sokat áldoznod.

Az online jelenlétnek része a személyes brand építése is. Célod nem csak közvetlenül az lehet, hogy a termékeidet vagy szolgáltatásaidat értékesítsd. Jó cél az is, hogy a márkádat megismerjék, hogy szakmai hiteledet megalapozd, hogy egy szimpatikus, interaktív brandet építs fel. Tudtad-e, hogy egy vásárló átlagosan hétszer találkozik egy branddel, mire valamilyen akcióra szánja el magát?

Tovább
Szólj hozzá!

Mobilok, egyszerűsítés, automatizálás - így alakul át AdWords

2015. június 29. 14:57 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_08_1_res.jpgA világ legnagyobb keresővállalatát igazán nem lehet azzal vádolni, hogy ne tartaná a lépést a legújabb trendekkel - kénytelenek is, hiszen egész üzleti modelljük lényege az internetezők kénye-kedvének legteljesebb kiszolgálása.

A trendek pedig az AdWordst is elérik, amely komolyabb ráncfelvarrás előtt áll, amint arról a Google szakemberei többször is beszéltek az elmúlt időben. Lássuk, mit ígérnek nekünk.

Tovább
Szólj hozzá!
Címkék: google adwords

Hogyan hirdess hatékonyan a Facebookon?

2015. június 25. 21:21 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_07_1_res.jpgA Facebookos reklámozás rengeteg fejlődött néhány év alatt. A márkáknak valóban el kell érniük, meg kell ragadniuk a felhasználókat - nem elég egy csillogó-villogó hirdetés, ha senki sem látja, és még az sem kattint rá.

A Facebook algoritmusának változásai révén az üzleteknek ma nem könnyű valóban elérni közönségüket. A nem fizetett tartalmak elérése alacsony, az interakciók száma is jelentősen csökkent. Az üzenet egyértelmű: a Facebook azt akarja, hogy ha marketinges csatornaként használjuk a közösségi oldalt, akkor fizessük is meg ennek árát.

Ez az ár ugyanakkor nem olyan magas: a Facebookon a hagyományos reklámokhoz képest minimális költséggel juthatunk el az emberekhez. Érdemes hát olyasvalamit mutatnunk nekik, amire valóban felfigyelnek - valamilyen sablonos reklámanyag helyett, amely a reklámvakság áldozatául esik.

Tovább
Szólj hozzá!

15 kreatív gerillamarketing-kampány, ami a tiéd is lehetne

2015. június 22. 00:05 - Klikk Dani

Beszéltünk már arról korábban, hogy a marketing nem feltétlenül drága. Nem csak akkor van ez így, ha olcsó online felületeket használsz - "hagyományos" reklámozásra sem kell feltétlenül inget-gatyát elkölteni.

Célunk, hogy bemutassuk, egy kis kreativitással bármilyen termék vagy szolgáltatás nagyszerűen reklámozható bankrobbantás nélkül is. Alább 15 példát gyűjtöttünk össze szerte a netről gerillamerkatinges megoldásokra. Vannak olyanok, melyeket világmárkák indítottak, vannak, amelyeket helyi vállalkozások, közülük nem eggyel talán már találkoztatok is korábban. A közös bennük, hogy szokatlanok, éppen ezért figyelemfelkeltőek, mégsem kellett hozzájuk egy monstre marketinggépezet - még ha állt is mögöttük alkalomadtán.

Tovább
2 komment

Milyen eszközökkel indíts az online marketingben?

2015. június 19. 14:18 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_05_fokep2.jpgEsélytelen, hogy egyáltalán összeszámoljuk, hány különféle megoldással kezdhetünk neki az interneten a marketingnek - pláne, hogy egyszerre mindent alkalmazzunk. Ez azonban dőreség is lenne, hiszen elég csak a leghatékonyabbakra koncentrálnunk.

Az online marketingben az a jó, hogy egy kicsit ügyesebben, felkészültebben nekilátva a hagyományos eszközöknél sokkal olcsóbb, viszont nagyobb eredményekkel is kecsegtet. Több embert érhetünk el, célzottabban, így a pénzünk jobban megtérül majd! Az inbound marketing a szakemberek 89 százaléka szerint hatékonyabb, mint a hagyományos platformok, és akár 61 százalékkal olcsóbb lehet.

Tehát, hol kezdd?

Közösségi média

Közösségi marketinget jelenleg a külföldi cégek 63 százaléka alkalmazza. Nem véletlenül, hiszen rengeteg előnnyel bír. A közösségi médiában jelen lévő B2B marketingesek felső 20%-a - tehát, akik legaktívabbak - 20 százalékkal növelték a leadgenerálásból származó bevételeiket. Az elmúlt három évben a közösségi marketingre szánt büdzsék 300 százalékkal növekedtek.

Blogolás

Az aktívan blogoló B2B vállalatok 88 százaléka éppen 66 százalékkal több leadet generál, mint azok, akik nem élnek ezzel a rendkívül egyszerű, olcsó és hatékony eszközzel. 2012-ben (három éve!) már a marketingesek 57 százaléka szerzett vevőket blogolással. Számít a rendszeresség, a sok tartalom előállítása is: az 50-nél több bejegyzéssel bíró blogok77 százalékánál havonta emelkedik a leadek száma. És persze a látogatókat: a blogoló cégek 55 százalékkal több látogatót szereznek.

Egy blog elkészítése semmiből nem áll: ingyenes szolgáltatások garmadája áll rendelkezésre. Az energiát csak abba kell fektetni, hogy fenn is tartsd a blogot – ez viszont sokszorosan megtérül majd.

SEO, azaz keresőoptimalizálás

Az Államokban már a vásárolók 89 százaléka végez online kereséseket, mielőtt pénzt adna ki valamire. 75 százalékuk soha nem jut el a találati lista második oldalára, az organikus kattintások 60 százalékát pedig az első három helyezett söpri be.

A SEO-nak rengeteg trükkje van - néhányat magad is gyakorolhatsz, néhányhoz már szakemberre lesz szükséged. Egy későbbi posztban ennek alapjait is sorra vesszük majd, hogy lásd, pontosan miről van szó, hogyan kerülhetsz a találati listák élére!

Weboldalak

Nem, nem az egyszerű weboldalakról van szó - az ma már mindenkinek van. Arról van szó, hogy hány oldalad van.

A statisztikák szerint azok a cégek, melyeknek weblapjai 400-1000 oldalból állnak, hatszor annyi leadet generálnak, mint az 50-100 oldalas honlapok gazdái. Hogy miért? A több oldal több esélyt jelent az optimalizálásra, arra, hogy valaki rád talál. Ez nem atomfizika, egyszerű logika.

E-mail marketing

Egy bonyolultabb, nagyobb szakképzettségek igénylő terület, már ha komolyan akarjuk csinálni - ugyanakkor egy-egy hírlevél kiküldése magából semmiből sem áll, és jó eséllyel szerez vásárlókat. Ehhez persze előbb leadeket kell generálnod, hacsak nem akarsz spammel megszórni olyanokat, akik egyáltalán nem kíváncsiak rád.

Mobilok!

Ma már az amerikai vásárlók 60 százaléka a mobilján végzi kereséseit, melyek végül vásárláshoz vezetnek. 10-ből kilenc mobilos keresés valamilyen akcióhoz vezet a felhasználó oldalán.

Ezért fontos, hogy mindig gondolj a mobilos felhasználókra, amikor netes jelenlétedet kialakítod. Reszponzív honlappal, mobilon is jól használható kezelőfelülettel, rájuk szabott opciókkal kell készülnöd, ha sikert akarsz.

Igen, ezek az alapok – de erre érdemes indulnod, ha kezdő vagy. Léteznek bonyolultabb módszerek, komplex online marketing eszközök és stratégiák is. Ezek nagy részéhez komolyabb tudás és büdzsé szükségeltetik – néha azonban a legegyszerűbb módszerekkel és némi kreativitással is te lehetsz a legjobb.

Még csak az alapoknál járunk - ha szeretnél még sokkal többet megtudni a marketingről, kövess minket (katt a jobb felső sarokba), vagy akár lájkolj Facebookon!

Szólj hozzá!

6 egyszerű kérdés, amire marketingstratégiát építhetsz

2015. június 15. 20:00 - Klikk Dani

marketing_strategia.jpgMarketingeszközökből nincs hiány, napról napra jelennek meg új módszerek, platformok, formátumok a piacon. Ha viszont ezeket meghatározott cél nélkül alkalmazzuk, nem sokra megyünk majd vele.

Hiába rakunk ki hirdetéseket, támogatunk rendezvényeket, gyakoroljuk a tartalommarketinget vagy vagyunk jelen aktívan a Facebookon, ha azt sem tudjuk pontosan, hogy mit is kellene elérnünk. Tisztán meghatározott célokra van szükségünk, mert ahhoz képest jelölhetjük ki az utat. Így tudjuk majd mérni eredményeinket és menet közben ha kell, változtatni a módszereken. Ahhoz, hogy átfogó stratégiát dolgozhassunk ki, az alapoktól kell kezdenünk - és ezt a hat kérdést kell megválaszolnunk:

Tovább
Szólj hozzá!