A marketing egyszerű, és ezt be is bizonyítjuk

2015. május 29. 17:47 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_01_2.jpgNemrég indítottunk egy sorozatot, amely mindennapi, egyszerű marketinges megoldásokat mutat be. Olyan praktikák ezek, amelyek már szinte hétköznapiak, és minimális erőfeszítéssel segítenek téged abban, hogy sikerre vidd vállalkozásodat.

Első bejegyzésünkben egy cipőboltról írtunk, és arról a gyakorlatról, hogy a cipő megvásárlásakor az eladók megkérdezik, szeretnél-e cipőápoló krémet is venni mellé. Ez egy minimális plusz kiadást jelent a vásárló számára, így várhatóan sokan élnek majd a lehetőséggel. Ezt hívjuk upsellnek, és gyakorlatilag bármilyen üzletnél alkalmazható.

Kérsz hozzá sültkrumplit?

klikkmarketing_blog_01_1.jpgElég csak a legutóbbi alkalomra gondolni, amikor gyorsétteremben jártunk. Még ha a legnagyobb elérhető ajánlatot választjuk is ki, a kasszánál akkor is megkérdezik majd, szeretnénk-e nagyobb sültkprumplit, valamit inni vagy akár csak egy ketchupot. Mivel egy ezer forint feletti kiadásnál száz forintot a vevő már nem érez megterhelőnek, sokszor rábólint. De ha egy ezer forintos menü mellé százból csak ötvenszer sikerül egy száz forintos sültkrumplit eladni, az máris 5 százalékkal növeli az ebből származó bevételt.

Ezt a fogást szolgáltatásoknál is ugyanilyen könnyen lehet alkalmazni. Egy webdizájner cég a honlap mellé kínálhat egyéves karbantartást, egy szövegíró cég a webszöveg mellé Facebookos bejegyzéseket.

Ehhez ma pedig ma már személyes érintkezés sem kell.

Amit leírtunk, abban nincs semmi új, a kereskedők mindig is alkalmaztak hasonló fogásokat. A modern technológia segítségével azonban ma már sokkal könnyebb dolgunk van. A legegyszerűbb ezt valami olyasmivel szemléltetni, amivel mindannyian naponta számtalanszor találkozunk: az internetes tartalmakkal.

A hírportálokon egy-egy cikk alatt és mellett mindig találunk hasonló, releváns tartalmakat, amelyek továbbolvasásra ösztönöznek – így növelik az oldalon töltött időt, és többek között annak esélyét is, hogy egy hirdetésre kattintson a felhasználó. A Facebook ma már szinte egészében arra épül, hogy figyelje tevékenységünket, és az alapján kínáljon újabb és újabb tartalmakat, amiket nagyobb eséllyel fogyasztunk majd. A Google figyeli kereséseinket, és azok alapján jeleníti meg releváns hirdetéseit.

A lényeg, hogy valami olyat kínáljunk, amire az adott személy jó eséllyel vevő lesz. Egy webáruháznál ez éppen olyan jól működhet: releváns termékeket jeleníthetünk meg, vagy éppen a fizetéskor felajánlhatunk egy kisebb értékű terméket. Az automatizált rendszer segítségével elég mindezt egyszer beépítenünk, és hosszú távon növelhetjük a bevételt.

Ez a végtelenül egyszerű módszer maga a marketing, és kiválóan megmutatja annak hasznát is. A kérdés az, te mennyire foglalkozol azzal, hogy sikeresebbé tedd vállalkozásodat? Csak kirakod az árut a polcra, vagy inkább megmutatod annak, akinek szüksége lehet rá?

Szeretnél még néhány jó ötlettel gazdagodni? Lájkold oldalunkat, ahol minden nap hasonló tanácsokkal, ötletekkel jelentkezünk, kreatív marketingmegoldásokat mutatunk be!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://klikkmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr987503338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.