Kicsiből is építkezhetsz, ha rendszerben gondolkodsz!

2015. június 08. 20:44 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_02.jpgKevés új ügyfeled van, és csak kis mennyiségben rendelnek tőled? Úgy érzed, komolyabb projekteket is képes lennél kivitelezni, de képtelen vagy eladni őket? Ideje, hogy elkezdj rendszerben gondolkodni – egyszerű marketingmegoldásokat bemutató sorozatunk következő darabját olvasod, melyben ismét az alapokhoz nyúlunk.

Az előfizetésekről a legtöbbeknek talán az újságok, magazinok, a telefon és a tévé jutnak eszébe – ma azonban már gyakorlatilag bármilyen szolgáltatásból létrehozhatunk valamilyen előfizetéses rendszert. Bizarrul hangzik a „zokni előfizetés”? Pedig egy nagyon is létező dologról van szó, ráadásul olyasmiről, ami működik.

Tegyük fel, hogy van egy ügyfeled, aki a legkisebb termékedből rendel tőled pár hetente egyszer. Felajánlhatsz neki egy előfizetéses modellt, amelyben valamivel olcsóbban adod ugyanazt, ha rendszeresen megrendeli. Egy kertészetnél például lehet ez a fűnyírás. A legegyszerűbb, legolcsóbb munka – az, amit belépő szintű terméknek hívunk.

A tölcsér tetején

Azért belépő szint, mert a legtöbb új ügyfeled ezzel lép be hozzád, ezzel indít a cégednél. Ha a szolgáltatást eladod neki előfizetéses rendszerben, azzal rengeteget nyersz. Legelőször is persze azt, hogy valószínűleg több munkád lesz, több bevételed, mert bár valamivel olcsóbban adod a szolgáltatást, de rendszeresen, tervezhetően és így szinte biztosan többet is adsz el belőle.

Mit nyersz még? A céget, az embert. Egy olyan ügyfelet, akivel hosszú távon dolgozhatsz együtt, és bizonyíthatod neki hozzáértésedet, profizmusodat. Egy olyan ügyfélnek, akinél hónapok óta vágod a füvet, mindig időben, mindig tökéletes munkát végezve, sokkal nagyobb eséllyel adhatsz el komolyabb szolgáltatásokat, mintha egyből egy drágább áruval házalnál. Kiépül a bizalom, neked pedig rengeteg esélyed van arra, hogy kiderítsd, mire van szüksége, vagy akár meggyőzd róla, mit tudsz még nyújtani, ami kell neki.

Hosszú távra tervezz!

A megerősödő személyes kapcsolattal együtt jár az is, hogy kiszélesedik a kapcsolati hálód, más kontaktokhoz férsz hozzá. Ha az egyik előfizetéses megrendelődnek van egy ismerőse, partnere, akinek szüksége van egy általad nyújtott szolgáltatásra, nagyobb eséllyel irányítja majd hozzád.

Alapvető tévedés, hogy mindenkinek a legdrágább és legtöbb árudat kell eladni. Hosszú távon gondolkodva egy elsőre előnytelennek vagy jelentéktelennek tűnő üzletből is rendkívül értékes tőkét kovácsolhatsz. Ehhez persze nem árt, ha minél előbb felépíted a stratégiádat, és saját portékádat úgy „rendezed el”, hogy fokozatosan tudd értékesíteni azt szükség esetén, egyre beljebb terelve a delikvenst a vásárlási tölcsérbe.

Még csak az alapoknál járunk - ha szeretnél még sokkal többet megtudni a marketingről, kövess minket (katt a jobb felső sarokba), vagy akár lájkolj Facebookon!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://klikkmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr137527186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.