6 kreatív marketingötlet, amit most azonnal, ingyen bevethetsz

2015. június 10. 22:57 - Klikk Dani

A marketing egyszerű - és ha hajlandó vagy egy kis energiát befektetni, sokszor teljesen ingyen van. Alább hat rendkívül egyszerű fogást gyűjtöttünk össze, mindössze két kritérium alapján: legyen egyszerű és olcsó.

  1. Használd az utcát!

Igen, magát az utcát, a jó öreg aszfaltot. Helyi üzleteknél nagyon is hatékony figyelemfelkeltés lehet, ha zsírkrétával rövid, ötletes üzeneteket írsz a járókelők talpa alá, esetleg kreatívabb rajzokkal jelensz meg.

Persze akármeddig elmehetsz ezzel a technikával - nézd csak meg a brit Sun bulvármagazin 3D aszfaltrajzát itt lent. Egy ilyet elkészíttetni azért már nem olcsó mulatság - de nem is feltétlenül kell neked ilyen komoly munka. Néha egy egyszerű kis ötlettel is siekres lehetsz.

marketingotletek_1.jpg

  1. Használd tudatosan a környezeted!

Még mindig az utcánál tartunk. Környezeted, foglalkozz is bármivel, rengeteg lehetőséget rejt arra, hogy egy kis kreativitást csempészve bele felkeltsd az emberek figyelmét. Ehhez nincs szüksége óriásplakátokra, hirdetőoszlopokra vagy szendvicsemberekre - néha egy festékszóró és egy húsvilla is elegendő...

marketingotletek_2.jpg

  1. Rendezz versenyt!

Ez már a közösségi médiába visz minket, de ma már egy sarki kávézónak is van saját Facebook-oldala. Hirdess meg egy versenyt: aki valamilyen termékeddel vagy hozzád köthető tárggyal fotózkodik, kedvezményt kap vásárlásából. Hirdethetsz nyertest is, akinek nagyobb értékű ajándékot adsz. Kösd ki, hogy hashtaget kell használni, vagy bejelölni a képen oldaladat – így rendkívüli mértékben megnövelheted láthatóságodat. Ráadásul azzal, hogy kedvezményt adsz sok kis ajándék helyett, vásárlóid számát is növelheted.

A téma lehet bármi – ha kocsmád van, fotózkodhatnak szokatlan helyen söralátéteiddel, ha nyomdád, a kiadványaiddal. Érted a lényeget.

Persze ezt nem árt meg is hirdetni – ez járhat némi minimális költséggel, de általában bőven megéri az árát.

marketingotletek_3.png

  1. Indíts blogot!

Néhány éve a csapból is a Web 2.0 folyt, mára viszont megszoktuk, mindennapi életünk részévé vált. Olyan részévé, amely marketingcélokra is elképesztően jól használható.

Egy blogot regisztrálni semmibe nem kerül, fenntartása minimális munkával jár. Nyersz viszont egy felületet általa, ahol érdekes sztorikat posztolhatsz, kérdésekre válaszolhatsz, kifejtheted a véleményedet a piaci trendekről, szakmaibb jellegű kérdésekről. Megjelenéseid erősítik pozíciódat a keresőmotoroknál, láthatóbb leszel, a felhasználók többször találkoznak márkáddal, látják, hogy közvetlen és interaktív vagy, hogy komoly szaktudással rendelkezel és segítőkészen megosztod e tudást másokkal. A blog a brandépítés kiváló és minimális energiabefektetést igénylő eszköze.

  1. Készíts videókat!

Magyarországon még kevéssé népszerű a videómarketing, külföldön azonban jó pár éve virágkorát éri. Itthon is igaz azonban, hogy a videókat nagyon lelkesen osztják meg a közösségi csatornákon.

Egy videót elkészíteni, feltölteni semmibe sem kerül - ma már minden mobilban van erre alkalmas kamera. A hangsúly az ötleten van: rövid, kreatív videókról beszélünk, amelyek tényleg érdekelhetik a közönségedet. Kávézód van? Mutasd be egy percben, hogyan díszítheted mintákkal a habját! Számtech-boltod? Mutasd meg, milyen kis trükkökkel növelhetik vásárlóid egy router jelének erősségét! Ennyi az egész, meg persze némi karizma.

  1. Vesd be a humort!

Oké, ez talán egy kicsit költséges lehet adott esetben - készíthetsz például egyedi reklámanyagokat, amelyek egy kicsit mások, humorosak, figyelemfelkeltőek. Ezzel nem csak az utca emberének figyelmét vonod magadra, valószínűleg a közösségi médiában is számos megosztást kaphatsz. De ahogyan azt számtalanszor láthattuk már, néha elég egy kreatívan megfogalmazott üzenet is...

marketingotletek_5.jpg

Neked is lennének kreatív ötleteid? oszd meg őket velünk kommentben! Ha pedig szeretnél még sokkal többet megtudni a marketingről, kövess minket (katt a jobb felső sarokba), vagy akár lájkolj Facebookon!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://klikkmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr477532602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.