6 egyszerű kérdés, amire marketingstratégiát építhetsz

2015. június 15. 20:00 - Klikk Dani

marketing_strategia.jpgMarketingeszközökből nincs hiány, napról napra jelennek meg új módszerek, platformok, formátumok a piacon. Ha viszont ezeket meghatározott cél nélkül alkalmazzuk, nem sokra megyünk majd vele.

Hiába rakunk ki hirdetéseket, támogatunk rendezvényeket, gyakoroljuk a tartalommarketinget vagy vagyunk jelen aktívan a Facebookon, ha azt sem tudjuk pontosan, hogy mit is kellene elérnünk. Tisztán meghatározott célokra van szükségünk, mert ahhoz képest jelölhetjük ki az utat. Így tudjuk majd mérni eredményeinket és menet közben ha kell, változtatni a módszereken. Ahhoz, hogy átfogó stratégiát dolgozhassunk ki, az alapoktól kell kezdenünk - és ezt a hat kérdést kell megválaszolnunk:

1. Mit akarok elérni?

Erre nem az a válasz, hogy "több pénzt akarok keresni" - bár ha pontosan tudod, hogy neked márpedig egy budai villa felépítése a célod a vállalkozásod sikerre vitelével, az adhat motivációt.

Nem, ennél a lépésnél szükséged van konkrétan meghatározott, elérhető mérföldkövekre, mint például: "decemberig a duplájára akarom növelni e-mailes feliratkozóim számát", "három hónap alatt háromszor annyi leadet akarok generálni a honlapomon" vagy "30 új ügyfelet akarok az X szolgáltatásomra".

Tűzd ki a célt, és tarts ki mellette, ahhoz képest alakítsd menet közben módszereidet. Ez segít abban is, hogy lásd, mikor vagy eredményesebb, melyek a leghatékonyabb taktikáid és hol tartasz éppen.

2. Mitől különleges az, amit kínálok?

Azt kell meghatároznod, ami kiemel a tömegből, kommunikációd ugyanis erre fókuszál majd. Valószínűleg nem te leszel majd az egyetlen, aki egy adott szolgáltatást vagy terméket kínál, tehát szükséged van arra, ami egyedivé tesz.

Ezt emelheted majd ki a közösségi médiában, erre optimalizálhatod a weboldaladat, ezzel érhetsz el olyan célközönséget, akinek pontosan arra van szüksége, ami te kínálsz.

3. Milyen közönséget akarok vonzani?

Ha nem a megfelelő embereket szólítod meg, akkor bármilyen ötletes is a marketinged, eredménytelen leszel. Ismerned kell a célközönséged, hogy ki az, aki meg fogja venni a termékedet. Meg kell ismerned a szokásait.

Ezeket a profilokat hívjuk buyer persona-nak. Minden profilra személyre szabott kampányokat építhetsz - sőt, kell építened, ha a legnagyobb hatékonyságot szeretnéd elérni.

4. Hol érhetem el őket?

Nem elég, ha tudod, hogy ha pelenkát árulsz, nem a hetven feletti férfiakat kell céloznod. Azt is tudnod kell, hogy a célközönségedet adó kismamákat hogyan érheted el. Milyen magazinokat olvasnak, milyen témákról beszélnek a közösségi oldalakon, milyen kulcsszavakra keresnek leggyakrabban?

Különösen fontos a leghasznosabb csatornák azonosítása, ha kis büdzsével dolgozol. Ha megtalálod azt az egy-két pontot, amelyen megjelenve célközönséged lehető legnagyobb részét éred el, az már meglapozhatja a kampány sikerét.

5. Mit mondanak majd rólam?

Ha már tudod, hol és hogyan akarsz elérni, ki kell választanod a megfelelő hangsúlyt. Hivatalos leszel vagy laza? Szlenget használsz, esetleg szakszavakat?

A cél, hogy olyan hangon beszélj közönségedhez, amit megszoktak és megértenek, amit pozitívan fogadnak.

A visszajelzésekre, a feedebackre nagyon komolyan oda kell figyelned. Ha például követed, mit mondanak rólad a közösségi médiában, az egy nagyszerű módszer erre, tudni fogod belől, ha baj volna a kommunikációddal.

6. Mikor érhetem el őket?

Stratégiádnak legyen része az, hogy hosszú távon előre meghatározod az ütemtervet. Tudd, mikor posztolsz a blogra, mikor indítasz kampányt a Facebookon, mikor jelennek meg a hirdetéseid, és mindezt hangold össze úgy, hogy lehetőleg egymást erősítsék. Ha felkelted az érdeklődésed egy plakátkampánnyal, és egyre többen keresnek rád, a közösségi médiában akkor érdemes például nagyobb súllyal megjelenned.

Fontos, hogy a tervet ne vésd kőbe. Mindig legyen rugalmas, változásra képes a stratégia, hogy szükség esetén reagálhass arra, ha valami balul sül el, vagy akár jobb ötleted támadna.

Ha erre a hat kérdésre válaszolni tudsz, sokkal nagyobb esélyed lesz sikert elérni. Mindent pontosan mérni és követni tudsz majd, elemezni és változtatni, ha kell. És tudni fogod azt is, hogy pontosan mikor kell megbontani a pezsgőt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://klikkmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr497547052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.