Milyen eszközökkel indíts az online marketingben?

2015. június 19. 14:18 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_05_fokep2.jpgEsélytelen, hogy egyáltalán összeszámoljuk, hány különféle megoldással kezdhetünk neki az interneten a marketingnek - pláne, hogy egyszerre mindent alkalmazzunk. Ez azonban dőreség is lenne, hiszen elég csak a leghatékonyabbakra koncentrálnunk.

Az online marketingben az a jó, hogy egy kicsit ügyesebben, felkészültebben nekilátva a hagyományos eszközöknél sokkal olcsóbb, viszont nagyobb eredményekkel is kecsegtet. Több embert érhetünk el, célzottabban, így a pénzünk jobban megtérül majd! Az inbound marketing a szakemberek 89 százaléka szerint hatékonyabb, mint a hagyományos platformok, és akár 61 százalékkal olcsóbb lehet.

Tehát, hol kezdd?

Közösségi média

Közösségi marketinget jelenleg a külföldi cégek 63 százaléka alkalmazza. Nem véletlenül, hiszen rengeteg előnnyel bír. A közösségi médiában jelen lévő B2B marketingesek felső 20%-a - tehát, akik legaktívabbak - 20 százalékkal növelték a leadgenerálásból származó bevételeiket. Az elmúlt három évben a közösségi marketingre szánt büdzsék 300 százalékkal növekedtek.

Blogolás

Az aktívan blogoló B2B vállalatok 88 százaléka éppen 66 százalékkal több leadet generál, mint azok, akik nem élnek ezzel a rendkívül egyszerű, olcsó és hatékony eszközzel. 2012-ben (három éve!) már a marketingesek 57 százaléka szerzett vevőket blogolással. Számít a rendszeresség, a sok tartalom előállítása is: az 50-nél több bejegyzéssel bíró blogok77 százalékánál havonta emelkedik a leadek száma. És persze a látogatókat: a blogoló cégek 55 százalékkal több látogatót szereznek.

Egy blog elkészítése semmiből nem áll: ingyenes szolgáltatások garmadája áll rendelkezésre. Az energiát csak abba kell fektetni, hogy fenn is tartsd a blogot – ez viszont sokszorosan megtérül majd.

SEO, azaz keresőoptimalizálás

Az Államokban már a vásárolók 89 százaléka végez online kereséseket, mielőtt pénzt adna ki valamire. 75 százalékuk soha nem jut el a találati lista második oldalára, az organikus kattintások 60 százalékát pedig az első három helyezett söpri be.

A SEO-nak rengeteg trükkje van - néhányat magad is gyakorolhatsz, néhányhoz már szakemberre lesz szükséged. Egy későbbi posztban ennek alapjait is sorra vesszük majd, hogy lásd, pontosan miről van szó, hogyan kerülhetsz a találati listák élére!

Weboldalak

Nem, nem az egyszerű weboldalakról van szó - az ma már mindenkinek van. Arról van szó, hogy hány oldalad van.

A statisztikák szerint azok a cégek, melyeknek weblapjai 400-1000 oldalból állnak, hatszor annyi leadet generálnak, mint az 50-100 oldalas honlapok gazdái. Hogy miért? A több oldal több esélyt jelent az optimalizálásra, arra, hogy valaki rád talál. Ez nem atomfizika, egyszerű logika.

E-mail marketing

Egy bonyolultabb, nagyobb szakképzettségek igénylő terület, már ha komolyan akarjuk csinálni - ugyanakkor egy-egy hírlevél kiküldése magából semmiből sem áll, és jó eséllyel szerez vásárlókat. Ehhez persze előbb leadeket kell generálnod, hacsak nem akarsz spammel megszórni olyanokat, akik egyáltalán nem kíváncsiak rád.

Mobilok!

Ma már az amerikai vásárlók 60 százaléka a mobilján végzi kereséseit, melyek végül vásárláshoz vezetnek. 10-ből kilenc mobilos keresés valamilyen akcióhoz vezet a felhasználó oldalán.

Ezért fontos, hogy mindig gondolj a mobilos felhasználókra, amikor netes jelenlétedet kialakítod. Reszponzív honlappal, mobilon is jól használható kezelőfelülettel, rájuk szabott opciókkal kell készülnöd, ha sikert akarsz.

Igen, ezek az alapok – de erre érdemes indulnod, ha kezdő vagy. Léteznek bonyolultabb módszerek, komplex online marketing eszközök és stratégiák is. Ezek nagy részéhez komolyabb tudás és büdzsé szükségeltetik – néha azonban a legegyszerűbb módszerekkel és némi kreativitással is te lehetsz a legjobb.

Még csak az alapoknál járunk - ha szeretnél még sokkal többet megtudni a marketingről, kövess minket (katt a jobb felső sarokba), vagy akár lájkolj Facebookon!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://klikkmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr837557178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.