15 kreatív gerillamarketing-kampány, ami a tiéd is lehetne

2015. június 22. 00:05 - Klikk Dani

Beszéltünk már arról korábban, hogy a marketing nem feltétlenül drága. Nem csak akkor van ez így, ha olcsó online felületeket használsz - "hagyományos" reklámozásra sem kell feltétlenül inget-gatyát elkölteni.

Célunk, hogy bemutassuk, egy kis kreativitással bármilyen termék vagy szolgáltatás nagyszerűen reklámozható bankrobbantás nélkül is. Alább 15 példát gyűjtöttünk össze szerte a netről gerillamerkatinges megoldásokra. Vannak olyanok, melyeket világmárkák indítottak, vannak, amelyeket helyi vállalkozások, közülük nem eggyel talán már találkoztatok is korábban. A közös bennük, hogy szokatlanok, éppen ezért figyelemfelkeltőek, mégsem kellett hozzájuk egy monstre marketinggépezet - még ha állt is mögöttük alkalomadtán.

1. Szórólap? Az csak spam.

A legtöbb szórólapot még azok is egyenesen a kukába továbbítják, akik vadásszák az akciókat. A legtöbben még azt sem nézik meg, kitől-mitől jött, ami nem levél, az spam.

Az alábbi megoldás azonban eléggé kreatív ahhoz, hogy szinte mindenki legalábbis megnézze a szórólapot - persze, bele kell fektetni a kopogás/csengetés hatalmas energiáját, de talán megéri, ha az elérésedet nagyságrendekkel növelheted így.

klikkmarketing_blog_06_01.jpg

 2. Az igazi férfi csak egy kört megy vásárlás után.

Említettük már korábban, hogy az egyik kifejezetten olcsó megoldás a saját kreatív reklámanyagok gyártása. Szórólapok vagy kiragasztott cédulák helyett gondolj újra inkább valami jól megszokottat!

klikkmarketing_blog_06_02.jpg

3. Még nem is gonolsz ránk, már kezedbe adjuk a korsót.

Bármilyen vandéglátó-egység számára nagyszerűen felhasználható ötlet, amihez minimális felületet kell csak igénybevenni néhány jól frekventált helyen. (Ez esetben persze egy sörmárka brandépítéséről van szó, de helyi szinten is nagyszerűen használható.)

klikkmarketing_blog_06_03.jpg

4. Vészkijárat, de hol a vész?

Az AXE kampányaiban visszatérő motívum a férfiakat üldöző nősereg - ez esetben pedig valami olyan alakítottak reklámmá, amivel lépten-nyomon találkozhatunk: a vészkijárat-táblákat. Néhány matricánál ehhez sem kell nagyobb befektetés.

klikkmarketing_blog_06_04.jpg

5. Már hogyne segítenénk költözni!

Ingyen osztogatnál valamit? Lehet az a legegyszerűbb használati tárgy is - akár költözéshez való doboz. Ha vagy elég kreatív ahhoz, hogy újragondold, nyert ügyed van.

klikkmarketing_blog_06_05.jpg

6. Ébresztő!

Egyszerű, zseniális.

klikkmarketing_blog_06_06.jpg

7. Részletekért...

Ahhoz képest, hogy egy fényképezőgépet népszerűsít, ezt a reklámot bárki otthon is elkészítheti egy kis kézügyességgel.

klikkmarketing_blog_06_07.jpg

8. A QR-kód uncsi...

...és attól még, ha telematricázod vele a várost, nem sokaknak kedvük felkeresni. Hacsak nem bolondítod meg egy kicsit a koncepciót.

klikkmarketing_blog_06_08.jpg

9. Szórólap a szélvédőn? Na ne.

Persze, spam, sőt, még kifejezetten idegesítő is - ki örülne annak, amikor az ablaktörlő alatt fél óra parkolás után öt vízvezetékszerelő kínálja szolgáltatásait?

Hát, örülni elsőre éppen ennek a reklámnak sem örülhettek a tulajok - de az biztos, hogy maradandó nyomot hagyott bennük a golfkulb szóróanyaga.

klikkmarketing_blog_06_09.jpg

10. Fogászatot kreatívan?

Általában a legunalmasabbnak gondolt szolgáltatásokat lehet a legkreatívabban hirdetni. Éppen azért, mert ami hétköznapi, azt könnyű feldobni. Ez érvényes a "letépkedős" szórólapra is - ennél figyelemfelkeltőbb párforintos hirdetés aligha kell.

klikkmarketing_blog_06_10.jpg

11. Ingyen semmit!

Hát nem volna jó végtelen mennyiségben ingyen adni valamit?

klikkmarketing_blog_06_11.jpg

12. Fő a hajlékonyság

És az, hogy megtaláld a megfelelő reklámhelyet, hogy azonnal összekapcsolhasd a szolgáltatással.

klikkmarketing_blog_06_12.jpg

13. Egy számla is lehet kedves

A nyugtát igen kevesen olvassák át, de semmibe sem kerül egy kicsit egyedivé tenni - ráadásul garantáltan hamar híre megy egy ilyen fogásnak.

Persze, ha tényleg felszámolsz egy jelképes levonást, mindjárt többen ellenőrzik majd, miért is kellett kevesebbet fizetniük pár forinttal.

klikkmarketing_blog_06_13.jpg

14. Használd a járdát

A kép a taposóaknákkal teleszórt háborús övezetkre hívja fel a figyelmet, nagyon jó társítással. Egyben remek példája annak, hogy egy krétánál és az asztfaltnál néha nem is kell több, hogy felkeltsd valaki figyelmét.

klikkmarketing_blog_06_15.jpg

15. Fussatok bolondok!

Fölösleges kommentálni, egyszerűségében nagyszerű a Nike kampánya.

klikkmarketing_blog_06_14.jpg

 Érdekelnek még a kreatív marketinges megoldások? Akkor kövess minket (katt a jobb felső sarokba), vagy lájkolj Facebookon!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://klikkmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr57563118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2015.06.22. 23:49:03

Ezeket jórészt ambient reklámok, nem gerillák. Ettől persze tök jók :)

Mr. Waszabi 2015.07.05. 06:46:25

9-es és 13-as vitte a pálmát:)