Hogyan hirdess hatékonyan a Facebookon?

2015. június 25. 21:21 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_07_1_res.jpgA Facebookos reklámozás rengeteg fejlődött néhány év alatt. A márkáknak valóban el kell érniük, meg kell ragadniuk a felhasználókat - nem elég egy csillogó-villogó hirdetés, ha senki sem látja, és még az sem kattint rá.

A Facebook algoritmusának változásai révén az üzleteknek ma nem könnyű valóban elérni közönségüket. A nem fizetett tartalmak elérése alacsony, az interakciók száma is jelentősen csökkent. Az üzenet egyértelmű: a Facebook azt akarja, hogy ha marketinges csatornaként használjuk a közösségi oldalt, akkor fizessük is meg ennek árát.

Ez az ár ugyanakkor nem olyan magas: a Facebookon a hagyományos reklámokhoz képest minimális költséggel juthatunk el az emberekhez. Érdemes hát olyasvalamit mutatnunk nekik, amire valóban felfigyelnek - valamilyen sablonos reklámanyag helyett, amely a reklámvakság áldozatául esik.

A jó hirdetésnek pedig megvannak a maga módszerei és fogásai…

Használd az idővonalat arra, amire való.

Vagyis az egyik legjobb online marketinges csatornaként, ahol elsősorban a minőségi tartalmak kapnak helyet - minőségi tartalom alatt azt értve, ami a felhasználókat ténylegesen érdekli, eléri és cselekvésre bírja.

Az idővonalon a képek nagyon népszerű tartalomnak számítanak, ha pedig az idővonalon hirdetünk, akkor valami megkapót kell mutatnunk.

A legtöbben találkozhattunk már a játékokat hirdető reklámokkal, ahol sietve összephotoshoppolt képen egy karakter vagy egység fejlődését láthatjuk. Ez az egyik lehető leggagyibb megoldás, amit csak el lehet képzelni.

Sokkal többen kattintanak majd a hirdetésre, ha a valódi játékélményt mutatjuk be. Azt, amivel a valóságban találkoznak majd a felhasználók. Az őszinteség ez esetben kifizetődő - ha zöldségest reklámozunk, ne egy műanyag paradicsomokról készült stockfotót használjunk, hanem egy a boltban készült, jól beállított, de érezhetően valódi fotót.

Kutass, mielőtt reklámoznál

A Facebookon történő hirdetés előtt muszáj kutatnod, felmérned célközönségedet, hogy olyan hirdetéseket hozhass létre, amelyek nagyobb eséllyel váltanak ki interakciót.

A reklámok mérete - kiváltképp az idővonalon - hatalmas, tehát egyedi, folyamatosan frissülő tartalomra van szükség. Legalábbis, ha nem akarjuk ugyanazt mutogatni folyamatosan a közönségnek, ami valószínűleg nem segíti erőfeszítéseinket.

Így néz ki a csak szöveges hirdetés, amelyet a Facebook ma már "nem szeret", melynek elhagyására ösztönzi a marketingeseket:

klikkmarketing_blog_07_2.png

És ilyen az a hirdetés, amit már sokkal jobban szeretnek:

klikkmarketing_blog_07_3.png

Ne használj logót. De komolyan. Ne.

A céges logó unalmas, ötlettelen, de legfőképpen: a legelső, ami a reklámvakság áldozatául esik majd. Egy céges logó szerepeltetése a Facebookos reklámban egyenértékű azzal, mintha odaírnád, hogy ne is szeretnéd annyira azokat a kattintásokat.

Figyelj a közönség összetételére!

A Facebook kiváló eszközöket ad a kezedbe a demográfiai célzásra, használd hát ki ezeket! A Lookalike Audiences szolgáltatás például olyan felhasználókat keres neked, akiket valószínűleg érdekelhet a céged - méghozzá azon felhasználók adatai alapján, akik korábban már interakcióba léptek veled. Ennél nagyszerűbb marketingeszközre nem is vágyhatnánk, de persze ettől függetlenül nagyon is szükséges megismerni közönségünket, és minél pontosabban célozni a hirdetéseket.

Légy egyértelmű!

Ne kelljen kutatócsoportot állítani a hirdetésedre, hogy kiderüljön, mit szeretnél a felhasználótól. Az a jó, ha egyetlen pillantással meg tudja állapítani, mit kell tennie. Ha azonnal tudják, mit kell tenniük és mit kapnak cserébe, az javítja az esélyeidet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://klikkmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr537573546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.