Mi haszna a kommentelésnek a marketingben?

2015. július 04. 16:32 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_09_1.jpgAz online marketing ezer és egy lehetőséget kínál arra, hogy észrevétesd magad, egyszerre mindet kihasználni azonban, ha egyszerű és olcsó megoldásokban gondolkodsz lehetetlen. Tehát kezdésnek olyan stratégiát kell kitalálnod, amelynek megvalósítására nem kell túl sokat áldoznod.

Az online jelenlétnek része a személyes brand építése is. Célod nem csak közvetlenül az lehet, hogy a termékeidet vagy szolgáltatásaidat értékesítsd. Jó cél az is, hogy a márkádat megismerjék, hogy szakmai hiteledet megalapozd, hogy egy szimpatikus, interaktív brandet építs fel. Tudtad-e, hogy egy vásárló átlagosan hétszer találkozik egy branddel, mire valamilyen akcióra szánja el magát?

Érthető: mind szeretünk olyantól vásárolni, akiben megbízunk. A bizalomhoz pedig kell az ismeretség – vagy személyes tapasztalatok, vagy más, megbízható források ajánlása alapján. (Érdekes lehet, hogy napjainkban éppen így működik a linképítés is: a Google a megbízhatóság számításakor nagy hangsúlyt helyez a más megbízható oldalakon elhelyezett hivatkozásoknak – de erről majd máskor beszélünk bővebben.)

Hová, mit, kinek?

A láthatóság növelésére a közösségi médiában vagy éppen az AdWords-ön keresztül számos alkalmunk nyílik. Ezek olcsó, költséghatékony és minimális energia-befektetést igénylő eszközök. Ezek mellett persze léteznek ingyenes, bár némileg időigényesebb megoldások is, amelyek kulcsa az interakció.

Kommentelhetsz szakmai blogokon. Kifejtheted a véleményedet a legújabb hírekről, szakmai kérdésekről, leírhatod, de mit gondolsz másképpen vagy, hogy éppen te hogyan csinálsz valamit. Egyáltalán nem kell magadat reklámoznod: a cél mindössze annyi, hogy azok, akik ezeket a számodra releváns blogokat látogatják, megismerjék a nevedet, és egy megbízható szakember képe kezdjen kialakulni bennük.

A közösségi médiában éppen ilyen fontos jelen lenned – és koránt sem elég, ha a céges oldaladat frissen tartod. Ezzel kapcsolatban oda kell figyelned például arra is, hogy ha kommentek érkeznek a bejegyzéseidre, azokra gyorsan és relevánsan válaszolj. Légy interaktív, lássák követőid, hogy ha hozzád intézik szavaikat, valóban érdemi válaszra számíthatnak.

De a személyes jelenlét a közösségi oldalakon épp ennyire hasznos lehet.

klikkmarketing_blog_09_2.png

A ComScore felmérése szerint a kommentek a legeredményesebb közösségi tartalomtípusok közé tartoznak

A Facebookon ma már egyáltalán nem ritkák a zárt szakmai csoportok, ahol a szolgáltatásaid érdeklődőket, lehetséges partnereket és konkurenseket egyaránt megtalálsz.

Ha (kvázi) személyesen beszélsz velük, válaszolsz a kérdéseikre, esetleg finoman ajánlod a szolgáltatásaidat, ha szükségük van valaki hozzád hasonlóra, annál jobb direkt marketinget nem is folytathatnál.

A konklúzió? Ha még nem kommentelsz aktívan kezdd el, ne sajnáld rá az időt, mert a szeméyes branded építésének és egyben láthatóságod növelésének kevés hatékonyabb eszköze van.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://klikkmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr527595510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.