A marketing "hetes szabálya"

2015. július 06. 09:49 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_10_1.jpgA hetes szabály története az 1930-as években kezdődik, de az eltelt évtizedek sem tették kevésbé értékessé: a marketingpszichológia egy általános érvényű szabályáról beszélünk, amire neked is oda kell figyelned.

Tehát, mit vettek észre a múlt század értékesítői? Azt, hogy a vásárlások körülbelül 80 százaléka akkor történik, amikor a vásárló hetedszer kerül kapcsolatba a termékkel. Erre akkor jöttek rá, amikor azt vizsgálták, hogyan vehetőek rá az emberek, hogy elhagyják otthonaikat és ellátogassanak egy moziba.

A hetes szabály természetesen nincs kőbe vésve, ám jó közelítés ad, mely révén megérthetjük, mekkora szerepe van egy brand láthatóságának.

A lényeg nem a hetes szám, hanem az, hogy tudatosítsd, milyen fontos, hogy minél többször találkozzon célközönséged a márkáddal. Az online felületeken nem olyan nehéz ezt elérni - nem kell óriásplakátokra vagy tévéreklámokra költened, hiszen hozzáférsz azokhoz a platformokhoz, amelyeket potenciális ügyfeleid ezrei használnak nap mint nap.

Hogyan érd el őket?

Egy blog például, amelyet közösségi oldalakon népszerűsítesz – illetve önmagában a közösségi jelenlét – is remek eszköz arra, hogy eljuss valakihez anélkül, hogy azt érezze, le akarsz valamit nyomni a torkán. Az AdWords reklámok révén a releváns kereséseket végzőknél jelenhetsz meg – még ha nem is kattintanak a te linkedre, akkor is növelik ezeket a megjelenések láthatóságodat.

Nem kell minden egyes leadet azonnal konvertálni. A magas konverzió persze jó, több bevételt hoz – ha azonban egy leadet tartalmakkal kötelezel el, érdekes hírleveleket küldesz neki például, azzal közelítheted a brandhez, megismertetheted termékeidet és szolgáltatásaidat.

Értékesítés és edukáció

A legjobb, ha hasznos és informatív anyagokkal értékes tudást adsz át közönségednek – ez bizalmat és hűséget ébreszt, ösztönzi a látogatókat a visszatérésre is, több időt töltenek majd oldalaidon, mintha egyszerűen termékeket reklámoznál.

Éppen ezért megfontolandó, hogy ha például közösségi oldalakon reklámozol, ne is vásárlásra ösztönözz. Terjesztheted ehelyett tartalmaidat is, ami sokszor elképesztően jó eredményeket generál. A kulcs persze a kitartás, hiszen hosszú távú tevékenységről van szó.

Így nagyobb esélyed van arra, hogy hosszú távon több és komolyabb vásárlásra szánják el magukat, kétségkívül megéri tehát a befektetés, még ha közvetlenül generál is eredméyneket.

Egy brand, amelyet ismernek és amelyben bíznak, hatalmas előnyben van versenytársaihoz képest.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://klikkmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr127595942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.