Kék vagy barna Han Solo kabátja?

2015. július 19. 09:00 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_12_1.jpgEmlékeztek ugye a ruhára, ami kék-fekete-fehér-arany illúziójával kergette az őrületbe a teljes internetet? Nyugi, nem erről fogunk megint írni.

Az illúzió annyira késhegyre menő vitákat váltott ki, hogy pillanatok alatt meghódította a közösségi médiát, a blogokat, mikroblogokat - magára valamit is adó médium nem maradt ki az őrületből, még a komolyabb portálok is szenteltek neki néhány posztot.

Jó érzékkel persze, hiszen ki ne akarna részt venni egy ekkora forgalmat generáló jelenségben? Végre egy téma, amivel több ezer lájkot, kommentet és megosztást söpörhetünk be anélkül, hogy tüntetésről, háborúról vagy merényletről kellene írni.

klikkmarketing_blog_12_3.jpgAztán a hypevonat szépen elrobogott, és miután egyértelműen kiderült, hogy a ruha kék és fekete, mindenki elfelejtette. Az egy-két nap alatt azonban beleégett kollektív memóriánkba, és mindenki tudja, hogy melyik is pontosan az a ruha.

Akkor szakmázzunk egy kicsit.

Ha foglalkozol online marketinggel, tudod, hogy olyan témákkal válthatod ki a legnagyobb aktivitást, amelyek az embereket személyesen érintik, amiről markáns véleményük van, vagy éppen maguk is átélték és így tovább.

Az eventek mindig nagyszerű forrását jelentik az olyan témáknak, amelyekkel meg lehet fogni a közönséget – a Super Bowl, a fesztiválszezon, vagy a karácsony is ilyenek. De nem csak ünnepek vagy rendezvények tartoznak ebbe a kategóriába.

Nagy közös élmény egy hasonlóan erős mém születése is, mint a ruháé.

De mégis hogy a fenébe jön ide Han Solo?

A Hasbro marketingosztályán igen jó érzékkel ébredtek rá erre a potenciálra. A vita magától is fellángolt, ugyanis egy újabb digitálisan átdolgozott kiadással kicsit átszínezték a Birodalom egyes jeleneteit, bebarnítva Solo kétséges színezetű kabátját. A Hasbro pedig azzal reagált, hogy fogta Hoth-képes Han-figuráját, és kiadta ezt a reklámot: klikkmarketing_blog_12_2.jpg

Van mit tanulni tőlük: még a legidegesítőbb, legbutább mémek is meglovagolhatóak úgy, hogy aki szebesül vele, nem a rókabőr jut majd eszébe, hanem inkább mosolyog egy jót. Lehetőségekből hazai pályán sincs hiány, bár a mi mémeink hajlamosak inkább politikai színezetűek lenni. De a 2013-as nagy hóvihar és a „Segítünk”-fiaskó kapcsán például meglepő, hogy senki sem próbálkozott komolyabban-marketing vonalon.

Lezárásként röviden pedig ott a másik oldal: amikor egy mémről hisszük azt, hogy reklám, pedig nem. A Vodafone alig bírta kimosni magát a vád alól, hogy azt a bizonyos szökőkutas találkozót valójában ők szervezték meg meg – pedig ha így lett volna, az sem lett volna épp ügyetlen húzás.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://klikkmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr937638112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.