Te képes lennél homokot eladni a sivatagban?

2015. július 27. 14:16 - Klikk Dani

klikkmarketing_blog_13_1_res.jpgRégi szólásmondás, hogy az az igazán jó kereskedő, aki képes homokot eladni a sivatagban. Az ausztrálok eszerint piszok jó kereskedők, ugyanis pontosan ezt teszik.

Hogy mi a sztori? Nos, az ausztrálok homokot exportálnak Szaúd-Arábiába. Abban az országba, amelynek területe 95 százalékát mellesleg homok borítja. A szaúdiak ugyanakkor nem őrültek, nagyon is jó okuk van rá, hogy homokot vásároljanak. Az ország olajbevételeinek köszönhetően virágzó gazdasággal bír, amelyben egyre nagyobb szerepet kapnak a komoly technológiai folyamatok – így például a homokfúvás is.

A homokfúvásra azonban nem jó ám akármilyen homok. A szaúdiaké például kifejezett silány, nem csak, hogy nem lehet hatékonyan használni, de még egészségügyi kockázatot is jelentene – ezért a sokkal jobb, szilícium-dioxidot nem tartalmazó ausztrál homokot vásárolják meg tonnaszámra, hogy azt felhasználhassák építkezéseiken.

Az ausztrálok amúgy döglött tevéket is eladnak az országnak, ahol amúgy a világ tevepopulációjának nagy része él. Az alapelv hasonló: a szaúdiak tevéi ugyanis egyszerűen nem finomak. Ausztráliában ugyanakkor komoly gondot jelent a mintegy 700 ezer helyi teve, amelyeket az állam szervezett irt (nehogy megismétlődjön, ami ugye a nyulakkal is néhány évtizeddel korábban). És mit ad a sors, az ausztrál tevék finomak.

Mit tanulhat mindebből a mezei marketinges?

Hát pozicionálást.

Nem az számít, hogy a terméked mindenkiénél olcsóbb legyen, vagy, hogy minden létező vásárló tudjon róla. Az számít, hogy megtaláld a célközönséget, akiknek szükségük van a termékre és hajlandóak/képesek is azt megvásárolni. Nekik pedig jól kell kommunikálnod, bemutatnod azt.

Meg kell találnod azt a tulajdonságot, amely a te termékedet különlegessé teszi és egyben kívánatossá egy adott szegmens számára.

Ha a 273. csokiszelettel akarsz megjelenni a piacon, akkor vagy például megcélozhatsz egy részpiacot – készíthetsz cukormentes, laktózmentes, mindenmentes szeletet például a fitness-rajongóknak (nem mintha ez a piac ne lenne telített, de példának jó lesz).

klikkmarketing_blog_13_2.jpg

Vagy készíthetsz olyan ízvilágú csokit, amilyet korábban még senki, és megcélozhatod vele az ínyenceket, akár azokat, akik csokit ugyan nem feltétlenül szoktak enni, de szeretik a konyhaművészetet, új ízeket.

Mit kell ismerned?

A megfelelő pozicionáláshoz két dolog szükséges. Az egyik, hogy jól ismerd a termékedet, erősségeit és gyengéit, és mindenekelőtt, hogy mi az, ami megkülönbözteti azt. Másodsorban pedig a piacot kell ismerned: kutatnod, felmérned, kísérletezned, hogy megtaláld azt a szegmenst, aki még nem is tudja, de éppen téged vár.

Ha ez megvan, jöhet a kommunikáció – az AdWords hirdetések, natív reklámok, blogok vagy akár hagyományos reklámok. Hogy ezek hangvételét, stílusát, üzenetét, csatornáit eltaláld, az már más lapra tartozik, s épp oly fontos, megfelelő pozicionálás nélkül azonban bele sem érdemes kezdened.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://klikkmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr397658282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.