Ahhoz, hogy kialakíts egy jó kommunikációs csatornát, nem kell órákat töltened az oldallal, mindössze némi tervezésre van szükséged.
A legpraktikusabb megoldás általában az, hogyha körülbelül egy hétre előre eltervezed, mit fogsz posztolni - akár előre meg is írhatod a posztokat, időzítheted őket, így a későbbiekben már csak a visszajelzésekkel, kommentekkel kell (és valóban kell) foglalkoznod.
A rendszeresség fontos – naponta egy-két poszt bőven elegendő, ha jó tartalmat teszel közzé (erről később), amelyeket lehetőleg ugyanabban a néhány órás intervallumban tegyél közzé. Oldalad adatai között láthatod, mikor a legaktívabbak lájkolóid, mikor vannak online, és persze némi adatelemzéssel azt is kiderítheted, van-e különbség a különböző tartalmak sikeressége között attól függően, mikor teszed közzé azokat.
A Facebook alapból rengeteg adatot bocsájt a rendelkezésedre ingyen, így fontos, hogy ezeket megtanuld értelmezni. Tanulj belőlük, vezess statisztikákat, ha kell, mert a visszajelzések számszerűsítésével nagyon hatékonyan finomíthatod stratégiádat.
A hangvételről: döntsd el már az elején, hogyan akarsz kommunikálni közönségeddel. Mivel egy közösségi oldalról beszélünk, a legtöbben a közvetlen, személyes hangvételt választják, ehhez pedig nem árt, ha az oldalnak van néhány valódi arca is: olyan felhasználók, akiket a közönség az oldal adminisztrátoraiként ismer, hozzájuk valódi személyt tud kapcsolni. A posztokban, kommentekre adott válaszokban nyugodtan tegeződhetsz. A személyessé tett kommunikáció azt is jelenti, hogy lájkolóidat jobban elkötelezheted.
Persze ettől függetlenül ez nem mindig célravezető – maradhatsz a kicsit távolságtartóbb, hivatalosabb hangnemnél is, ha marketingkommunikációd így marad egységes. Soha ne csak az adott csatornát vedd figyelembe, minden platformon igyekezz fenntartani az egységet! Ha hírleveleidben „haverkodós” hangnemben kommunikálsz, a Facebookon ne kezd el hidegen magázódni a felhasználókkal.
Hogy milyen tartalmakat és hogyan válassz, arról hamarosan egy külön posztban írunk. Ideillik azonban a figyelmeztetés, hogy e téren is fenn kell tartanod az egységet. Nem feltétlen típusban – minél változatosabb tartalmakat teszel közzé (képet, videót, hivatkozást vagy egyszerű posztot) annál nagyobb az esélyed arra, hogy eléred közönséged különféle csoportjait.
Milyenségben, minőségben azonban fenn kell tartanod az egységet: ne posztolj egyik nap cicás képeket (vagy inkább soha), a másik nap pedig saját készítésű szakmai anyagokat. Van, akinek ez működik: ezerből egy, aki úgy építette fel a brandjét, hogy a céges Facebook-oldalon egyaránt helye van a saját macskáról készült fényképnek (valamilyen releváns szöveggel azért) és a 40 oldalas keményen szakmai e-könyvnek. De ahhoz, hogy ilyen szintre juss, komoly és következetes építkezés szükséges.
Tartsd tehát szem előtt azt, hogy felhasználóid akkor fognak emlékezni rád, ha egyszerre adsz valami állandót és egyedit: értékes tartalmakat olyan köntösbe csomagolva, amelyről első látásra felismerik a stílusodat, ha rendszeresen találkoznak veled.