A Facebook algoritmusának változásai révén az üzleteknek ma nem könnyű valóban elérni közönségüket. A nem fizetett tartalmak elérése alacsony, az interakciók száma is jelentősen csökkent. Az üzenet egyértelmű: a Facebook azt akarja, hogy ha marketinges csatornaként használjuk a közösségi oldalt, akkor fizessük is meg ennek árát.
Ez az ár ugyanakkor nem olyan magas: a Facebookon a hagyományos reklámokhoz képest minimális költséggel juthatunk el az emberekhez. Érdemes hát olyasvalamit mutatnunk nekik, amire valóban felfigyelnek - valamilyen sablonos reklámanyag helyett, amely a reklámvakság áldozatául esik.
A jó hirdetésnek pedig megvannak a maga módszerei és fogásai…
Használd az idővonalat arra, amire való.
Vagyis az egyik legjobb online marketinges csatornaként, ahol elsősorban a minőségi tartalmak kapnak helyet - minőségi tartalom alatt azt értve, ami a felhasználókat ténylegesen érdekli, eléri és cselekvésre bírja.
Az idővonalon a képek nagyon népszerű tartalomnak számítanak, ha pedig az idővonalon hirdetünk, akkor valami megkapót kell mutatnunk.
A legtöbben találkozhattunk már a játékokat hirdető reklámokkal, ahol sietve összephotoshoppolt képen egy karakter vagy egység fejlődését láthatjuk. Ez az egyik lehető leggagyibb megoldás, amit csak el lehet képzelni.
Sokkal többen kattintanak majd a hirdetésre, ha a valódi játékélményt mutatjuk be. Azt, amivel a valóságban találkoznak majd a felhasználók. Az őszinteség ez esetben kifizetődő - ha zöldségest reklámozunk, ne egy műanyag paradicsomokról készült stockfotót használjunk, hanem egy a boltban készült, jól beállított, de érezhetően valódi fotót.
Kutass, mielőtt reklámoznál
A Facebookon történő hirdetés előtt muszáj kutatnod, felmérned célközönségedet, hogy olyan hirdetéseket hozhass létre, amelyek nagyobb eséllyel váltanak ki interakciót.
A reklámok mérete - kiváltképp az idővonalon - hatalmas, tehát egyedi, folyamatosan frissülő tartalomra van szükség. Legalábbis, ha nem akarjuk ugyanazt mutogatni folyamatosan a közönségnek, ami valószínűleg nem segíti erőfeszítéseinket.
Így néz ki a csak szöveges hirdetés, amelyet a Facebook ma már "nem szeret", melynek elhagyására ösztönzi a marketingeseket:
És ilyen az a hirdetés, amit már sokkal jobban szeretnek:
Ne használj logót. De komolyan. Ne.
A céges logó unalmas, ötlettelen, de legfőképpen: a legelső, ami a reklámvakság áldozatául esik majd. Egy céges logó szerepeltetése a Facebookos reklámban egyenértékű azzal, mintha odaírnád, hogy ne is szeretnéd annyira azokat a kattintásokat.
Figyelj a közönség összetételére!
A Facebook kiváló eszközöket ad a kezedbe a demográfiai célzásra, használd hát ki ezeket! A Lookalike Audiences szolgáltatás például olyan felhasználókat keres neked, akiket valószínűleg érdekelhet a céged - méghozzá azon felhasználók adatai alapján, akik korábban már interakcióba léptek veled. Ennél nagyszerűbb marketingeszközre nem is vágyhatnánk, de persze ettől függetlenül nagyon is szükséges megismerni közönségünket, és minél pontosabban célozni a hirdetéseket.
Légy egyértelmű!
Ne kelljen kutatócsoportot állítani a hirdetésedre, hogy kiderüljön, mit szeretnél a felhasználótól. Az a jó, ha egyetlen pillantással meg tudja állapítani, mit kell tennie. Ha azonnal tudják, mit kell tenniük és mit kapnak cserébe, az javítja az esélyeidet.